Zarządzanie Nieruchomościami
1 ETAP PRZYGOTOWAWCZY
- Przejęcie wszelkich dokumentów i informacji związanych z budynkiem przy pomocy sprawdzonych wzorów protokołów zdawczo – odbiorczych.
- Sprawdzenie prawidłowości funkcjonowania instalacji, infrastruktury, zabezpieczeń, kontrola prawidłowości funkcjonowania urządzeń nieruchomości przy pomocy specjalistów nadzoru budowlanego.
- Zbadanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości oraz kontrola jego zgodności z obowiązującymi przepisami i zasadami współżycia społecznego.
- Uzyskanie numeru Nip i Regon dla Wspólnoty Mieszkaniowej (w przypadku gdy wspólnota jeszcze ich nie posiada).
- Zawarcie w imieniu Wspólnoty umów z dostawcami mediów lub kontrola już zawartych.
- Zawarcie w imieniu Wspólnoty umowy o ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z posiadaniem nieruchomości oraz od ognia i innych zdarzeń losowych oraz następstw szkód wodno-kanalizacyjnych.
- Zorganizowanie prowadzenia księgowości Wspólnoty i rozliczeń z tytułu eksploatacji budynku.
2 Bieżąca Praca Wspólnoty
- Działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa członków Wspólnoty na terenie nieruchomości.
- Reprezentowanie Wspólnoty przed Urzędem Skarbowym, organami Administracji Państwowej i Sądami Powszechnymi z wykluczeniem zastępstwa procesowego.
- archiwizacja dokumentów z przebiegu spotkań.Organizacja zebrań członków Wspólnoty w formie prezentacji multimedialnej (przygotowanie, prowadzenie, sporządzanie niezbędnych dokumentów, Windykacja należności przypadających dla Wspólnoty.
- Opracowanie a następnie wdrożenie planu gospodarczego Wspólnoty według zasad wynikających z ustawy o własności lokali, a także późniejsze jego rozliczenie.
- Prowadzenie dokumentacji technicznej budynku, w tym książki obiektu
- Zapewnienie usuwania pojawiających się awarii.
- Dokonywanie interwencyjnych wizji lokalnych budynku.
- Zapewnienie przeprowadzania okresowych i doraźnych przeglądów technicznych nieruchomości oraz ocena stanu technicznego nieruchomości, zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- i ew. renegocjowanie dotychczas obowiązujących stawek wynagrodzenia firm.Zorganizowanie utrzymania w czystości terenów Wspólnoty oraz ochrony
2 zarządzanie zasobami
- Bezpieczeństwo, kompletność i łatwość dostępu do danych.
- Łatwość gromadzenia i korzystania ze szczegółowych danych i informacji dotyczących wspólnoty, budynków, lokali, właścicieli, członków i najemców.
- Usprawnienie rozliczeń mediów.
- Usprawnienie rozliczeń nieruchomości wspólnej dzięki zastosowaniu gotowych schematów.
- Szybkie dotarcie do informacji.
- Minimalizacja prawdopodobieństwa wystąpienia pomyłki.
- Możliwość wydruku i ewidencjonowania dokumentów według ustalonych wzorców, schematów i standardów.